2010-12-20

Jag är inte gammal nog ...

... att älska ...

Eller kanske "Jag är för ung ... "

Den här gamla (1964) Eurovisionsschlagerfestivalvinnaren(!) dök plötsligt upp i min hjärna.



Non ho l'eta
-Jag är inte gammal nog (Eg: Jag har inte åldern)

Non ho l'età
-Jag är inte gammla nog
non ho l'età per amarti
-jag är inte gammal nog för att älska dej
non ho l'età per uscire sola con te
-jag är inte gammal nog för att gå ut ensam med dej
E non avrei
-Och jag skulle inte ha
non avrei
-jag skulle inte ha
nulla da dirti
-något att säga dig
perché, tu sai
-för att, du vet
molte più cose di me
-mycket mer än mej

Lascia che io viva
-Låt mej få leva
un amore romantico
-en romantisk kärlek
nell' attesa
-i väntan
che venga quel giorno
-på dagen som kommer
ma ora no
-men inte nu

Non ho l'età
-Jag är inte gammla nog
non ho l'età per amarti
-jag är inte gammal nog för att älska dej
non ho l'età per uscire sola con te
-jag är inte gammal nog för att gå ut ensam med dej

Se tu vorrai
-Om du ville
se tu vorrai
-om du ville
aspettarmi
-vänta på mej
Quel giorno avrai
-Någon dag skulle du få
tutto il mio amore per te
-all min kärlek till dej

Lascia che io viva
un amore romantico
nell' attesa
che venga quel giorno
ma ora no

Non ho l'età
Non ho l'età per amarti
Non ho l'età per uscire sola con te

Se tu vorrai
Se tu vorrai
Aspettarmi
Quel giorno avrai
Tutto il mio amore per te

Inga kommentarer: