2011-10-31

Tankar på höstvandring

Guldgobelängen
hänger i sköra trådar
- den blir snart till sand.



Lyssna! Vad prasslar
i dunklet bredvid stigen?
Asplöv som faller.


Nyvävd guldmatta
i asparnas pelarsal.
Rustat för vintern


Övning i italienska inför kvällens kurs:

L'arazzo d'oro
appesa a fili frigili
- diventa presto di sabbia

Ascolta! Cosa fruscia
nel buio accanto alla viottolo?
Foglie di pioppo tremulo che cadono.

Nuovo tappeto tessuto d'oro
in sala colonne di pioppo tremulo
Preparato per l'inverno

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wonderful pics!

Skatan sa...

Åååh ... jag säger bara åååh som jag brukar när jag ser dina bilder. Björkskogen är bara så osägbart fin.

Kram!

Och fin fotoblogg också ... Det kommer alltså bli den här adressen i fortsättningen.

Kram!

Göran Bength sa...

Grazie Alberto!

Göran Bength sa...

Tack Skatan!
När blogger-gänget gör det möjligt att anpassa sidan med bättre huvud, länkar mm kommer jag att gå över till den nya "dynamiska" sidlayouten.
Jag förbereder mej för deta genom att lägga ut större bilder redan nu. På den gamla valiga sidan ser man bara halva dessa bilder ...

/Göran

Anonym sa...

Parole molto belle e immagini Göran

Mvh Marie G

Göran Bength sa...

Grazie Marie!
Tu puoi tu ...