2009-10-21

Meravigliosa Creatura

En annan av mina italienska favoriter:


» Meravigliosa Creatura «


Molti mari e fiumi -Många hav och floder
attraverserò, -ska jag korsa,
dentro la tua terra -i denna din värld
mi ritroverai. -ska du finna mej igen.

Turbini e tempeste -Orkaner och stormar
io cavalcherò, -ska jag rida ut,
volerò tra i fulmini -jag vill flyga mellan blixtarna
per averti. -för att få dej.

Meravigliosa creatura -Underbara skapelse
sei sola al mondo, -du är den enda i världen,
meravigliosa paura -underbara rädsla
di averti accanto. -att ha dej nära mej.

Occhi di sole -Solens strålar
bruciano in mezzo al cuore, -bränner i mitt hjärta,
amo la vita meravigliosa. -jag älskar det underbara livet.

Luce dei miei occhi, -Mina ögons ljus,
brilla su di me, -lyser på mej,
voglio mille lune -jag vill att tusen månar
per accarezzarti. -smeker dej.

Pendo dai tuoi sogni, -Jag finns i dina drömmar,
veglio su di te. -jag kommer att vakna i dej. (vaka över dej?)
Non svegliarti, non svegliarti ancora. -Vakna inte, vakna inte än.

Meravigliosa creatura -Underbara skapelse
sei sola al mondo, -du är ensam i världen,
meravigliosa paura -underbara rädsla
di averti accanto. -att ha dej nära mej.

Occhi di sole, -Solens strålar (ögon),
mi tremano le parole, -orden skakar mej,
amo la vita meravigliosa. -jag älskar det underbara livet.

Meravigliosa creatura, -Underbara skapelse,
un bacio lento, -en stilla kyss,
meravigliosa paura -underbara rädsla
di averti accanto. -att ha dej nära mej.

All’improvviso -Plötsligt
tu scendi nel paradiso. -kommer du ner i paradiset.
Voglia di amare, meravigliosa -jag vill älska dej, underbara

Inga kommentarer: