2008-07-08

Fields of Athenry

Det här är en av de irländska visorna som Margith spelade och sjöng på den irländska puben på Mallorca som Margith och Skatan tidigare berättat om.

Inspelningen är gjord 2006-12-21 på den fest Margiths arbetskamrater ordnade för Margith i samband med att hon slutade arbeta som anställd för att kunna ägna sig på heltid åt egna - mer konstnärligt inriktade - projekt .

Den här visan finns i alla möjliga varianter från "Dropkick Murphys" hårdrockversion:

Dropkick Murphys Fields of Athenry

till den mer traditionella "The Dubliners"-versionen:

The Dubliners Fields of Athenry

Vi lärde känna "Dropkick Murphys" genom deras medverkande med musik till filmen "The Departed". De har även gjort en annan av våra favoriter "Green Fields of France":

Dropkick Murphys Green Fields of France

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Göran...jag sitter på Oxelösunds bibliotek och får varken upp bilden eller kan lyssna på youtube... Men imorgon åker jag nog in till Nyköping för att kunna blogga på riktigt. Här kan jag inte lägga in bilder eller något. .Så det är alltså Margith som sjunger....? Kram från Eva

Anonym sa...

Just det! Det är väldigt improviserat så det är är väl inte hennes bästa version - men det är den enda inspelningen jag hittade med Margith sjungande Fields of Athenry.

Marie sa...

Åhhh, det var verkligen Margith som sjöng! Spelar ingen roll om det inte var den bästa versionen av henne...Det var ändå såå bra!!!Fint! Kram på er//Marie

Anonym sa...

Åhhh...jag gråter och saknar henne så....så fint att få höra hennes röst igen...att ha den kvar. Kram Göran från Eva

Anonym sa...

Åhhh...jag gråter och saknar henne så....så fint att få höra hennes röst igen...att ha den kvar. Kram Göran från Eva

Monkan sa...

Hej Göran
Jag sitter oxå med tårar fyllda upp till kanten, vilken märklig känsla att höra och se henne men ändå veta att hon e på andra sidan. Kommer aldrig förstå tror jag...kram Monkan