2008-07-04

Pappa

Pappa

Alla dina gamla kepsar
två vadmalsbyxor
dom gröna gåbortbyxorna
som jag alltid ogillat
ligger nu i en plastsäck
allt ska bort, bäst att passa på
sopbilen kommer i morgon.

Själv ligger du i ett kylrum
i stan
kanske ovetande om
att vi valde en furukista
med svarta handtag
att vi upprepat minst tjugo gånger:
det är bäst det som skett
att jag hörde din favoritmelodi av
Ewert Taube på bilradion
när jag åkte hem

Älskade pappa, jag hoppas
att du vandrar
längs en mossig stig
där solstrålarna
letar sig in bland trädstammarna
där fåglarna kvittrar
över ditt huvud
där gamla vänner
väntar på dig bak nästa krök
Älskade pappa
jag hoppas.

(Margith Hadin)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh MargithPargith...Du kunde sätta ord på dina känslor du... Kramar till dig i din himmel från vännen EvaPeva