2008-08-01

Ford Fairlane Crown Victoria



Av alla ca 1000 "raggarbilar" som var med på cruisingen i Rättvik 2008-07-29 lyckades jag inte hitta en enda blåvit Ford Fairlane. Det här är det närmaste jag kom. Den översta är en riktig "Crown Victoria" medan den undre "bara" är en "Victoria" (se metallbandet över taktet på den övre - det gör den till en "CROWN Victoria"). I varje fall var det en blåvit "Crown Victora" som Margih åkte omkring i på den tiden. Bilen byggdes 1955-56

Då...

Då, när vi susade fram
i en blåvit Ford Fairline
trängde ihop oss i framsätet
lyssnade på Radio Luxemburg

Då, när vi klämde ihop tårna
i svarta lackskor
hade kortkort skinnkjol
lade ner timmar på svinryggen

Inte visste vi då
att sommaren var så kort.

(Margith Hadin)

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Neej, inte visste vi då...
Tänk vad Margith har berättat mycket om sin "vilda" ungdom...Då...på den tiden hade vi aldrig träffats..Margith óch jag, Margith som var raggarbrud, och jag svartklädd djuping som läste Sartre och lyssnade på jazz i underjorden. Två motpoler som blev såna själsvänner /Kram Skatan

Monkan sa...

Hej Eva.
Men oj sen´ vilka vänner ni blev! Finns nog inte många väninnor som delat så mycket "kuligt" som ni gjort. Förstår att saknaden e enorm... Det är den för alla oss som fick glädjen att känna henne.
bamse kram jag

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.