2008-08-15

Från Magritte

Inlägg på Skatans blänk 2008-02-09:

Rapport från Magritte 9/2 2008.

Hoppas ni har/har haft en bra lördag. Själv har jag till och från kollat på TV-sporten,
längdskidor, skidskytte, hockey och just nu handboll.
Min yngste son R-kocken har spelat ganska mycket handboll, han gick ett år på handbollsgymnasiet i Eskilstuna men sen tröttnade han och flyttade hem.
Nu har han en son som spelar handboll, själv är han tränare för sonen och andra småpojkar.
R-kocken blir snart 30 år, jag hittade några rader som jag skrev när han var liten.

Robert
Helt plötsligt var du stor
åt fyra mackor till chokladen
räknade ända till tretton
drog upp gylfen själv
och ville börja i skolan ---
så fort det gick.

Blomman på bilden fick jag av två fd arbetskamrater, Milenka och Knapp-Britta.
Djupingen har fotograferat.

Inga kommentarer: