2008-08-09

Från Gudmodern

Den här kommentaren skrev Margith under pseudonymen Gudmodern 2007-12-25 till ett inlägg i Skatans tänk-bloggen där Skatan uppmanar Gudmodern att starta en egen blogg.


Nej du, din luriga Skata,
"försök inte lura mig gosse", jag begriper nog att en egen blogg skulle uppsluka mig också - och - januari till mars måste jag måla, måla,måla - det blir tidig påsk nästa år, då har jag utställning i Skönvik, Säter och då skulle jag vilja ha NYA tavlor att visa upp.
Men att kommentera är också skoj och det kan man göra bara dom gånger "andan faller på".
Såg nyss ett tv-program om Astrid Lindgren, jäklar så klok hon var. Och tuff.
Det skulle vara roligt att skriva barnböcker - nåt från min barndom skulle jag INTE kunna skriva om - jag minns ingenting från den tiden - men kanske kunde jag skriva om dina och mina äventyr som 40-60 åringar,"Skatan och Gudmodern på nya äventyr".
När jag gick långvandringen till Hedesunda tänkte jag skriva en barnbok som skulle heta 'Rasmus farmor på luffen'. Men det bidde inget, alla briljanta skrivarideer man haft genom åren kan väl sammanfattas med att de 'bidde en fingertutt'.
Nja, nu kom jag på att jag faktiskt har en diktsamlig i byrålådan. Kanske nåt att spinna vidare på.
Nej, nu ska jag äta lite Janssons Temptation - visst låter det gott!!
Kram till alla bloggdårar.

Inga kommentarer: