2008-08-09

Från Magritte

Inlägg på Skatans blänk 2008-02-07:

Rapport från Magritte 7/2 2008.
Vilket förtroende jag fått! Skatan har bett mig hålla liv i bloggen under tiden hon är bortrest. Jag har ingen egen blogg men är en ivrig bloggläsare.

Jag bor i Gustafs, en ort mellan Borlänge och Säter, bilden här nedan visar Gustafs kyrka. Orten har fått sitt namn efter Gustaf III.



Idag har det varit varmgrader och gråväder i Gustafs, metrologen lovade sol men nån sån har inte synts till på hela dagen.

Jag fick fröpåsar i brevlådan igår. Under frukosten roade jag mig med att läsa på påsarna, ganska snart insåg jag att jag tagit mig vatten över huvuden. För att få plats med så mycket frön som jag köpt måste jag gräva upp hela gräsmattan. Men - det var roligt att bläddra runt i frökatalogen.

Idag fyller Skatan och Mannens tvillingar år, GRAAAATTTIIIS lilla e och Mrmilan!!

Avslutar med några kloka ord av Sören Kirkegaard:
Livet kan bara förstås baklänges - men det måste levas framlänges.

Akvarell av Gustafs kyrka målad av Margith:

Inga kommentarer: