2008-08-09

Från Magritte

Inlägg på Skatans blänk 2008-02-08:


Rapport från Magritte 8/2 2008.

SKOJ att Skatan hunnit med att göra inlägg, jag skriver några rader ändå.

Idag fyller min äldsta son PappaD 33 år. För 33 år sen låg jag på BB i Falun med en barnmorska liggande ovanpå mig, PappaD hade svårt att komma ut och barnmorskan försökte trycka ut honom, för detta beteende fick hon sedan skäll av läkaren.

PappaD har idag besiktat sin gamla Volvo för 3.e gången i följd. 1.a gången hade han fel på bromsarna, 2.a gången åkte han dit glad i hågen med nya bromsbelägg - då startade inte bilen när han skulle köra IN i bilprovningshallen. 3.e gången (idag) med nytt batteri blev växelspak och handbroms underkända - samt - denna gång startade inte bilen när han skulle köra UT ur hallen, fortsättning följer alltså, ingen vidare födelsedag i alla fall.

Idag har det varit solsken i Dalarna - såå skönt att se solen - men fy sjutton så skitiga fönstren var. Om man ansträngde sig gick det ändå att se ut genom fönstret och för första gången hade jag en hackspett på besök vid fågelbordet!!
Min sambo (Djupingen) har pippi på att fota fåglar, han får bidra med en fågelbild.

Tack för idag!


Inga kommentarer: