2008-08-09

Från Magritte

En kommentar till ett inlägg i Skatans tänk från 2008-01-11 då Skatan var i nya lägenheten Österrike

Halloj Skatan!!
"Uppå alpernas topp, där kan man ej komma opp, joddelaodi joddelaodi joddelaodi oho". Denna sällsynt vackra sång sjöng jag när jag var liten, som tur är minns jag inget mera av texten.
Jättebra ide att vi kan åka ett gäng till er nya lägenhet - det ser jag fram emot - vi kan vandra, måla och dricka Gösser.
Idag har jag städat, varit barnvakt och tagit en promenad i mörkret, under promenaden blev jag så otroligt pinknödig, jag fick gå flera km och knipa och på slutet måste jag tom hålla andan, i såna här situationer vora det väldigt bra att vara man.
Jag kanske ska bidraga med lite "poesi" idag, jag har ju hittat min gamla diktsamling, detta skrev jag för exakt 20 år sen:

Skillnaden.
--------------

Över vinglaset
blir jag författare, poet
målare och kompositör

Över vinglaset
hatar jag och älskar

Över vinglaset
gör jag djupdykningar
långt ner i själens
blågröna gruvhål
alltmedan du
leker kurragömma
med ungarna.

Inga kommentarer: