2008-08-15

Från Magritte

Inlägg på Skatans blänk 2008-02-11:

Från Magritte.



Detta är vårt enda husdjur, Bill. Vår andra katt Bull har gått till dom sälla jaktmarkerna. Bill är slagskämpen och Bull var jägaren.
En granne påstår sig ha sett att Bill slagits med en räv men jag tror han såg fel, kanske var det en röd katt.
Däremot såg min sambo när Bill kastade sig mot en rovfågel som gripit en kaja på vår gräsmatta. Bill satt i köksfönstret och upptäckte rovfågeln, som en blixt kastade han sig genom kattdörren, ut på balkongen, nerför kattstegen och rakt mot rovfågeln.
Rovfågeln lyfte utan kajan och kajan klarade sig nog, i varje fall flög den sin väg.
Det är nog den enda katten som räddat livet på en fågel.

Kommentar: Bill försvann samma dag (lördagen den 7 juni 2008) som Margith blev inlagd på Borlänge sjukhus. Han hade då varit sjuk ett par veckor. Han varken åt eller drack. Jag fick tvångsmata honom med vätska med hjälp av en spruta.
Bill har inte synts till sen dess.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm. jag började kopiera Magrittes inlägg fr o m den 25 februari när vi började dela blogg och det blev Skatans Tänk och Magrittes Blänk, upptäckte jag nuu.. Skall komplettera så småningom (när jag är i sta´n) med de här jättefina Margith-inläggen som hon ju gjorde innan hon så att säga gick med på att "dela" blogg med mig. Hon ville ju absolut inte ha någon egen. Kram från Eva